Beställningsprocess
BESTÄLLNINGSINSTRUKTIONER:
Det är enkelt och snabbt att handla i vår webbutik www.lakkapaa.se!
1. Om du redan har nätbutikkoder, logga först in med dina uppgifter från det övre högra hörnet av nätbutiken "Logga in". Den inloggade kunden kommer att ha i minnet de produkter, köp, adressuppgifter, leveransadresser som lagts till i varukorgen i vår butik och företagskunder har sina egna prislistor.
2. När du hittar produkten, som du vill köpa, klicka på knappen "lägg till i kundvagn" och produkten sattes in i varukorgen. Du kan fortsätta att bläddra produkter och sätta dem i varukorgen. Varukorgen och dess innehåll kan ses på rullgardinsmenyn längst upp till höger på sidan.
3. När du hittar produkten, som du vill köpa, klicka på knappen "lägg till i kundvagn" och produkten sattes in i varukorgen.
4. Kolla först innehållet av varukorgen. Du kan ändra antal produkter eller ta bort produkter från korgen. Om du vill fortsätta handla, klicka på länken ”Fortsätt handla” längst upp till vänster på sidan.
5. Välj leveranssätt. Du ser leveranskostnaderna när du skriver in gatuadressen och postnumret.
6. Fyll i dina kontaktuppgifter. Observera, att uppgifterna bör vara samma på alla punkter.
7. Nu kan du välja betalningssätt för beställningen.
8. Kolla beställningens sammanfattning. Tryck på ”Slutför köp” för att skicka in beställningen.
9. Du får en bekräftelse på din beställning via e-post samt en länk där du kan följa beställningsstatus.
Obs! Kontrollera flera gånger att adressuppgifterna och övriga kontaktuppgifter stämmer. Detta är en vanlig orsak till att beställningen inte lyckas.
Om det känns svårt eller osäkert att beställa: Kan du ta kontakt med webbutikens kundservice telefon eller e-post.
Webbutikens kundservice:
lakkapaa.se / Nordic Online Center Oy
Varikonkatu 3, 95420 Torneå, FINLAND
Tel: +358 50 3200 706 (vardagar 8.00-16.00)
E-post: kundservice@lakkapaa.com
RETURVILLKOR OCH -INSTRUKTIONER:
Produkter köpta från webbutiken har 14 dagars returrätt, från det att produkten mottagits. Produkten som ska returneras måste vara oanvänd och i säljbart skick. Returen ska göras på samma sätt som den levererades. Kunden ansvarar för packning av returen och för packningskostnaderna som uppstår. Vi rekommenderar att du använder originalförpackningsmaterialet. Se till att returen är förpackad på ett sådant sätt att den förblir intakt under retursändningen.
Leveranskostnader för Postnord-, Posten eller Matkahuolto-paket återstår kunden att betala, om du inte returnerar hela beställningen. Om du returnerar hela beställningen återbetalar vi även försändelsekostnaderna. Vid behov är det på kundens ansvar att bevisa att varan har returnerats inom tidsfristen, till exempel med ett returkvitto.
Kunden står för returkostnaderna för produkter som beställts med transporttjänsten. Returer med transporttjänst ska alltid avtalas med vår kundtjänst via e-post först. Du får instruktioner för packning av produkter i laststorlek från kundtjänst.
Undantag:
Vi tar inte emot hygienprodukter, såsom andningsskydd och produkter tillverkade på beställning eller på annat sätt skräddarsydda för kunden, som returer. Observera också att den installerade produkten är en godkänd produkt. Inomhus- / utomhusfärger som är beställda med nyansering kan inte returneras eller avbeställas om färgerna är färdigt nyanserade för beställaren.
Reklamationer:
Om produkten är trasig eller felaktig, kontakta kundtjänst omedelbart via e-post. Alla reklamationer relaterade till beställningen och leveransen måste skickas inom 4 dagar efter mottagandet av beställningen. Vi behandlar inte reklamationer som har nått oss mer än 4 dagar efter att produkten har mottagits. Bilder och beskrivning av den skadade/defekta produkten ska bifogas reklamationen. Vid transporttjänster bifoga även en kopia av fraktsedeln.
Instruktioner för retur av paket:
1. Fyll i returformuläret.
2. Förpacka produkten och retursedeln i paketet.
3. Tejpa fast förpackningen ordentligt och märk förpackningen enligt transportörens instruktioner.
Postnord:
Hur skickar jag tillbaka ett paket?
Ibland behöver man skicka tillbaka en vara som är köpt online. Det finns olika skäl till att man vill göra en retur. Färgen eller storleken kanske var fel eller så uppfyllde inte varan dina förväntningar trots topprecensioner.
Att skicka din retur med oss är enkelt, men tänk på att olika e-handlare kan ha olika policy kring returer.
Returnera en vara du köpt online
Har du köpt varan online så finns ofta information på e-handelns webbplats om hur du hanterar returer. Vid frågor kring returpolicy hör du av dig direkt till företaget där du köpte varan.
Returfraktsedel och förpackning
Returfraktsedel får du av avsändaren med i paketet, via e-handlarens webbplats för returer eller med QR kod skickad till dig med SMS.
Våra ombud skriver ut returfraktsedel om du tagit emot en QR kod.
Returfraktsedel fäster du på paketet. Använd gärna samma förpackning som du fick varan i, när du skickar tillbaka ditt paket. Huruvida du själv måste bekosta returfrakten varierar beroende på e-handlarens policy.
Retur via serviceställe eller upphämtning
Det finns olika sätt att skicka en retur med oss. Du kan boka din retur via våra paketboxar, boka upphämtning hemma hos dig, eller lämna in din retur hos någon av våra ombud.
Ibland behöver du skapa egen fraktsedel
Här på webbplatsen postnord.se kan du köpa frakt och skapa fraktsedel för det paket du vill skicka tillbaka. Paket som returneras via Skicka Direkt får väga max 20 kilo.
Du kan skriva ut returfraktsedeln själv och boka upphämtning, eller lämna in paketet hos något av våra ombud. Det är möjligt att spåra ditt paket hela vägen fram till företaget som ska ha det
Retur via paketbox – så gör du
Följ vår guide steg för steg för smidiga returer av dina paket.
Förbered ditt paket för retur
Förbered ditt paket med att sätta på returfraktseden. Har du ingen, kontakta e-handlaren.
- Öppna PostNord App. Gå in under Skickar.
- Hitta ditt paket i listan och tryck på Hitta inlämningsplats. Paketbox-ikonerna är mörkblå och ombuds-ikonerna är ljusblå. Välj paketboxen som passar dig. Finns det ingen paketbox i vyn så har inte returer i paketbox kommit till ditt område ännu. Paketboxen kan också vara fullbokad. Lämna då in ditt returpaket till närmsta ombud.
- Välj storlek på paketet. Du har tre storlekar att välja på.
Small: 10 x 42 x 60 cm
Medium: 23 x 42 x 60 cm
Large: 49 x 42 x 60 cm
Välj storleken som passar ditt paket bäst och klicka på Boka fack.
- Skanna fraktsedeln på paketet med mobilens kamera. Är det mörkt kan du ta hjälp av mobilens ficklampa.
- Ditt fack bokas nu. Du har 30 minuter på dig att lämna in ditt paket. Får du förhinder kan du boka ett fack på nytt eller lämna in ditt paket hos ett ombud.
Lämna paketet i paketboxen
- Öppna paketboxen med hjälp av PostNord App.
- Lägg in ditt paket. Stäng luckan.
Det går bra att öppna luckan igen även att du har stängt den. Se bara till att du är kvar på platsen och är uppkopplad med PostNord App. Klicka på öppna facket igen.
Du kan nu följa din retur tillbaka till e-handlaren i PostNord App.
Matkahuolto:
Returnera med returkoden till alla Matkahuolto serviceställen, ta paketet till kassan och uppge returkoden. Genom att registrera dig som Matkahuolto-kund på matkahuolto.fi/registrera kan du ange en aktiveringskod från Matkahuoltos hemsida för retur till en automat med returkoden. Retur-ID: xxxxxxx.
https://www.matkahuolto.fi/registrera
Posten:
Returnera med Enkelt-koden till en Post-automat eller serviceställe. Gör en returkod på posti.fi/returnera paket genom att ange fraktkoden (JJFI initialkod).
https://www.posti.fi/sv/privat/paket-och-uppfoljning/returnera-paket
Dessa returvillkor och instruktioner gäller endast för finska beställningar från www.lakkapaa.se
